lørdag 12. april 2008

Ny bil?

Så många fina bilar det finns, men jag trivs väldigt bra med min lilla micra. Smidig, billig och det känns som om jag har full kontroll. Jag är inte så lång, kanske man rent av skulle kunna säga att jag är kort, så många bilar passar mig inte alls. Tänker att jag skulle ha en liten kudde att sitta på. (men där går kanske en gräns) Hittade vi någon bil då? Jo då, men det är bra att det inte är jag som bestämmer helt och fullt. Att vara så impulsiv som jag är, kanske inte är den bästa egenskapen vid bilköp. Så vi tittade, och så är det nu tid för fundering. (modell, pris, km-stand, sälja gammal bil etc etc)

En av bilarna vi såg på var en cab, men hur många dagar om året har man användning för en sådan bil här i Norden? Det tilltalar mig ändå, kommer att tänka på en låt. Lyssna. En biltur genom Paris i en öppen bil med den varma vinden som blåser genom håret - en dröm eller ett tecken på en mild form av 40 års kris. (men jag hade väl aldrig vågat köra bil i Paris, jag som tycker att det är jobbigt att köra bil i vilken storstad som helst, så detta är nog en av de drömmarna som passar bäst som just en dröm) Men det finns många andra drömmar som är till för att förverkligas. Cykelturer är också fint.

Ingen kommentarer: