torsdag 6. desember 2012

Frågor och svar

Nu tidigt på kvällen fick jag ett telefonsamtal...Det var en av dessa alla olika undersökningar. En mängd frågor de ville ha svar på, om allt mellan himmel och jord. Eftersom jag har så svårt att säga nej, så sa jag ja. Det hela började med frågor om vilka banker jag kände till, om jag var orolig för miljön, om jag ville betala mer för närproducerad mat och inte minst en hel mängd frågor om staden Hamar (Norsk stad vid sjön Mjösa) Bland annat en fråga om vad jag tycker om personer som kommer från Hamar....vad skulle jag svara på det, vet inte om jag mött någon därifrån, men de är säkert hyggliga människor. Så efter 15 minuter tackade utfrågaren mig för hjälpen och önskade mig en trevlig kväll. Undrar vad jag nu har bidragit med....vem vill ha min svar måntro. Nu kopplar jag och har inga mer svar att ge ikväll.

 Hoppas på vackert vinterväder i morgon, idag har det varit strålande sol

6 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Jag brukar säga NEJ till alla telefonsamtal med utfrågningar, är så trött på dem.
Härlig vinterbild du visar.
Kram!

Malla sa...

Du Marie, du Marie! Herlig er du, men disse kan du øve på å si nei til;)Jeg har reservert meg, og det har hjulpet;)

For et vakkert snøbilde.

Klem

Hemmafruns hörna sa...

Önskar dig en fin, god jul!

Gry sa...

Varme tanker og ønske om en god jul til deg og dine Marie. Det blir en jul hvor en stol står tom og savnet et stort. En tid for å minnes og glede seg over det fine som var. Alle gode ønsker for året som kommer! Klem Gry

Lisbet sa...

Det ska ju göras en massa undersökningar om vad folk tycker och föredrar och inte tycker osv. Snäll var du som gav dig tid...

Vilken vacker vinterbild! Hoppas du haft en bra jul.
kram

Lisbet sa...

Hoppas allt är ok?
Tänker på dej.