fredag 28. september 2012

Höst i mitt hjärta

Bilder från fjällvärlden - på gränsen/eller början av Hardangervidda
Nu känns det verkligen som att hösten har kommit på riktigt...den blandade hösten. Hösten som både innehåller sol, röda löv, smakfulla äpplen, långa promenader, soffstunder med bok, tända ljus, blåsiga vindar, nya gummistövlar och regn. Hösten är lite som livet, innehåller det mesta av allt. Det är som vanligt...blandningen är bäst. Just nu ligger dimman tät utanför fönstret, men jag hoppas att den lättar och bjuder på höstsol senare idag.

2 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Så bra du har beskrivit hösten. Hos mig skiner solen idag, efter flera dagar med grått, trist regnigt väder. Jag ska jobba på dagis idag annars hade jag behövt varit i trädgården och höststädat. Får bli en annan dag, hoppas på fler soldagar.
Höstkram!

Malys krok sa...

Så koselig dette var! Og så sant! Flotte fjellbilder!
Høsten er vemodig, noe blir borte, og livet går videre. Klem og gode tanker til deg!
-Margit-