onsdag 20. oktober 2010

Upplevelser

Måste erkänna att jag är väldigt dålig på att ta mig tid att besöka teater, bio eller utställningar. Det är liksom så att jag aldrig prioriterar det.....så dumt. Men nu har jag faktiskt de sista veckorna varit på två flotta föreställningar. Först var det ett teaterstycke "I morgen var jeg alltid en løve" Ett fantastiskt teaterstycke, basert på en självbiografisk bok av Arnhild Lauveng. Hon fick i sina ungdomsår diagnosen schizofreni och teaterstycket är beskrivelse av hennes väg till ett friskt liv. Hon arbetar idag som psykolog. En mycket stark pjäs...med hopp.

Så igår var jag i Drammen teater och såg ett dansuppträdande med gruppen Frikar. En ensemble från Hallingdal....helt fantastiskt...blev så imponerad av musikaliten, styrkan och rörelsen.

Så nu har jag två sköna upplevelser bakom mig, och nu undrar jag vad nästa upplevelse ska bli.....Väntar med spänning.

4 kommentarer:

Vita hjärtan sa...

Balett kanske ;-)

Kraaam Annemari

Marie//Tekla Maräng sa...

Låter härligt att du har prioriterat lite upplevelser för dig.
Man får ju med sig så mycket positiv energi.
Museum kanske blir nästa grej...?
Kramar:)

Ninnie sa...

Vad roligt! Visst är det så att man alltför sällan tar sig tid till sådana saker. Men desto roligare o mer uppskattat när det nån gång blir av!

Pia sa...

Härligt Marie!
Att låta själen få njuta av upplevelser som kryper innanför skinnet är upplyftande och ger energi. En skön konsert eller bra film kanske kan står på tur! ;)

Varma kramar!