fredag 15. oktober 2010

Ledig fredag

Strålande morgonsol
8,5 km tur i skogen
Vilken energi
Att hitta sitt eget andningshål

Idag har jag ledigt, så skönt. Ska på tur till min gamla hemstad, där jag växte upp. Ska träffa många vänner från den tiden, tid att minnas. Samtidigt en möjlighet att lära känna på nytt. Den jag är idag, visar det liv jag haft och de år jag levt. Livet har inte gått rakt fram, livet har inte alltid varit perfekt...men det är mitt liv och jag är jag.

Min resa blir miljövänlig, det blir en tågresa. Visst är det något specielt med tåg. Då menar jag inte alla förseningar och inställda tåg...idag ser jag bara det bra. Sätta sig väl till rätta, gärna med fönsterplats. En bra bok, men också massor av tid för att låta tankarna göra en resa samtidigt som landskapet passerar utanför ditt fönster. Resan går från Oslo till Degerfors, där jag blir hämtad av min underbara barndomsvän och så till Laxå. Inte världens metropol, men den plats där mycket hände för första gången...hela min barndom och min tonårstid. Speciella minnen...Så en resa i tid och rum ska jag göra idag.

8 kommentarer:

Hemmafruns hörna sa...

Låter härligt - både med tåg och barndomsminnen. Hoppas du får en GOD helg!

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

Där är du!! Roligt att höra ifrån dig! Trevlig helg&trevlig resa! Kram!

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad härligt det låter med en resa i tid och rum och till barndomens hemliga platser.
Hoppas du får det härligt med dina vänner.
Kramar:)

Sjabbig men chic sa...

Och då hoppas jag att du får en alldeles förtrollande resa både i tid och rum.

Kramis Lisa

Monika Häägg sa...

Tåg är så bra. Där kan man läsa och där kan man gå en liten runda om det är stelt och styvt. Gillar tågresor!

Gry sa...

Fantastisk å starte dagen på denne måten! Håper du har hatt en strålende helg, høres koselig ut å treffe gamle venner på denne måten <3 Ønsker deg en fin ny uke! Klem Gry

Barbro sa...

Hej! Vad fint du gjort hos dig!
Höstfärger - snyggt!

Jag har stängt min gamla blogg och börjar om från början. Hoppas slippa den person som förföljt mig.

Så om du vill hittar du mig här nu.

Emmas utsikt sa...

Laxå... då tänker jag på små svängiga vägar. :)

Hoppas helgen var fin,
Emma