lørdag 29. januar 2011

Lördag i slutet av januari

Dagarna går, eller springer. Först är man storförvånad över att helgen är slut och så är den där helt plötsligt igen. Känns som om man befinner sig i ett vakum...och allt snurrar runt och man står där i mitten och ser smått förvånad ut. Men lördagar älskar jag...vakna tidigt, och ingen kalender som styr dagen...utan jag kan själv styra den. Välja vad jag vill och var jag vill gå...inga speciella önskningar från något håll, bara från mitt inre. Glada tulpaner på bordet, och snön och kyla får jag väl bara acceptera, för det är inget jag kan göra med det. Det gäller att välja sina kamper, inte kämpa mot det som du inte kan styra. Så kylan och snön får bara finnas där, så letar jag efter andra ljuspunkter och varma platser/tankar. På tal om varma platser, min man ska till Egypten nästa lördag...undrar om det går...Mycket tveksam till en sådan resa nu. Men idag så ser jag ut genom fönstert på solen över trädtopparna och funderar på att börja min lördagsresa...

7 kommentarer:

sylvia sa...

hei på en lørdag.
å ikke hvilken som helst lørdag, det er januar sin siste, ja tiden bare flyr av sted,
ønsker deg en koselig helg,
klem fra sylvia

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

KRAM&KÄRLEK!

Skaparglädje sa...

Hoppas du får en sådan där riktigt skön helg som du önskar dig!
Kram!

Gry sa...

Hei Marie!

Nydelig lørdagsstemning, jeg elsker også slike blanke deilig lørdager!

Spennende med Egyptreisen for din mann ja.. hmmm... Håper ting er litt mer avklart innen da. Nyt helgen videre kjære deg <3

Klemmer

Malys krok sa...

Tiden går så fort ja, og nå er helgen snart over igjen! Håper kvelden er fin for deg, og at din mann får et fint opphold , uten fare, i Egypt!
-Margit-

Lisbet sa...

Lördag igen. Det blev väl ingen resa för din man...

Nu får vi bara njuta av ledig dag och göra den så fin vi kan :) Jag har några måsten som drar i mej, men inga klocktider, utan i egen takt.

Ha en skön dag!

kramar

Ann-Sofie sa...

Hej Marie, så härligt med New York..., hörde av storasyster att ni har ganska mycket snö, här har det också kommit en del, nästa vecka är det sportlov så det är väl helt okej :)) Men vår och sol är vad längtan vill ha nu :)

Kram och en jättefin helg önskar jag dig!