tirsdag 1. juli 2008

En helt vanlig tisdag

Upp klockan sex, men i dag så sken solen in genom fönstret, så då är det alltid lite enklare. Först buss in till Oslo, möte fram till klockan cirka 12.00 och så tillbaka med tåg till Drammen. Några timmar på jobb, innan jag tog bussen hem igen. Sådana dagar är det alltid skönt att komma hem, glad att jag inte behöver resa så mycket varje dag. Hemma upptäckte jag att min lilla sommaräng hade börjat blomma (blåklint, men jag hoppas på några fler) och det blev nyplockade jordgubbar till kaffet. Det hela avslutades med några sidor i boken jag just nu läser, inte en deckare, men väl en bok om spanska inbördeskriget och 2.a världskriget. Undrar hur många böcker jag läst om 2.a världskriget, ett ganska stort antal kan jag tänka. Det finns så många historier som har berättats och så många människoöden som har beskrivits. Jag blir alltid imonerade av den styrka människan kan hämta fram i kriser. Tänker ibland på hur jag själv skulle handlat och reagerat i en krissituation, vilka egenskaper och ressurser finns där inom en, som då skulle komma fram.


Ingen kommentarer: