tirsdag 8. juli 2008

Konsten att säga nej

Efter en helt vanlig dag på jobb, var jag en tur inom affären, det skulle köpas present, i lugn och ro trodde jag....Men nu är det ju så att du tyvärr "varsomhelst" kan du möta säljarna, de som ska få dig att köpa Omega-3, ny telefon eller byta strömleverandör. Det är så förfärligt jobbigt, för på något märkligt sätt har jag en speciell dragningskraft på dessa, de tycker väl att jag ser snäll ut och så börjar övertalningskampanjen. Vänligt men bestämt säger jag nej, men jag tror det är något med denna vänligheten som gör att det tar väldigt lång stund innan de har förstått budskapet. (och så har jag svårt att bara gå när de bara fortsätter att prata) men min motståndskraft har med åren blivit mycket bättre, så de fick mig inte som kund i dag heller. (1-0 till mig)

Ingen kommentarer: