søndag 15. august 2010

Sommarsöndag

En riktig härlig söndag, och sommaren känns väldigt påtaglig så här i mitten av augusti. Idag är det varmt...skön vind och härligt planlöst. I ugnen väntar nu rabarberpaj och med lite kall vaniljsås blir det perfekt söndagsfika.

Dagen tillbringas i solen/skuggan med en bok av Henning Mankell - "den osynlige mannen"....innan dagen är slut ska jag fått svaret på fråga..vad var det som hände? Har sådan tur att jag har en kollega här i Norge som ofta tillbringar tid i Sverige, och då köper svenska böcker som hon så generöst delar med sig av till mig.

2 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Jag köper på mig alldeles för mycket böcker, de ligger ofta på hög och väntar på mig. Men jag läser alltid dem.
Rabarberpaj lät gott!
Kram Anne-lie

Pia sa...

Låter som en helt underbar söndag, tillbringad på precis det sätt som söndagar bör tillbringas.

Önskar Dig en fin kommande vecka.

Kram!