lørdag 5. mars 2011

För att uppnå egen vinst

Att göra vad som helst för att det passar mig, för att jag vinner på det och för att jag kan. Är det viktigaste att vara först, bäst och alltid ha rätt.....oavsett vad det kostar. Lyssnade på en text av Caroline af Ugglas nu på morgonen - en rad fastnade jag för " för att skapa en reaktion har vi i stället sårat varandra" Att sätta sig själv först......jag, mig och mitt kommer före allt annat. Blir vi inte då till slut helt ensamma...

Har själv haft en tempramentsfull vecka...och kanske jag har sagt något som sårat andra, för att jag inte tänker efter först. Ilskan har bubblat där inne i mig, både för viktiga och oviktiga saker...Men jag känner att jag själv inte har gott av det.......Det betyder inte att jag inte ska kämpa för det jag tror på och på det jag menar är rätt....men jag har själv ett ansvar för mina ord och mitt sätt, bara för att andra sårar mig behöver jag inte såra tillbaka.

1 kommentar:

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

Jag är "tyvärr" tvärtom jämt mig sist. Kram & kärlek!