fredag 2. mai 2008

Bra dag idag

På förmiddagen gick jag och Gry en lång tur i lite ny terräng, alltid flott att få pröva några nya stigar. (tack Gry) Det var lite vått i skogen, men vad gör det. Det luktade så där härlig gott som det gör på våren. Kom till slut förbi Nyfossum, i närheten av Blaafarveværket. Detta är ett fantastiskt flott ställe, helt klart värt både ett och flera besök. Öppnar nu den 3 maj.



Var också inom mitt arbete en kort stund på eftermiddagen, det var jag som hade ansvar för fredagskaffen. Fredagskaffen är viktig, och eftersom jag inte ordnat med byte, så fick jag ta mig en tur (absolut inte något krav från de andra, men eftersom jag ändå hade vägarna förbi så passade det bra) Efter den korta turen på jobbet hjälpte jag till med dukning, det ska vara konfirmation i morgon för Adrian, Tone och Roars äldsta son. Helt otroligt att han har blivit så stor. Nu är det skön fredagskväll, och det är riktigt skönt ute. Om jag ska tro på väderleksrapporten i tidningen, blir det om några dagar både varmare och soligare. På bilden här på sidan ser ni vårt nya stora prosjekt. Huset ska blir större, och därför har vi (eller rättare sagt min man) flyttat på terassen. Det ska bli en ny ingångsdörr, och större plats i hallen och så mer plats i vardagsrummet. Detta ska han ordna själv, har jag inte en duktig man så säg. Det är gott att någon är praktiskt anlagd här i familjen. Själv pratar jag mest..

Ingen kommentarer: