torsdag 1. mai 2008

Kvällstankar

Detta har varit en sådan där skön dag, trots regn precis hela tiden. En dag utan några speciella krav eller förväntningar, visst är det bra ibland. Ska inte till jobbet i morgon, men ska ha "telefonvakt" och så ska jag planlägga lite inför en kurs i nästa vecka, men jag ska bara ha två lite kortare innlägg. Annars håller jag på att pröva att tänka på hur jag ska strukturera mitt arbete i tiden framöver, något måste göras om det och jag ska hänga ihop. Känner mig just nu som ett gummiband som är sträckt väldigt långt, nästan till gränsen...och vi vet ju alla vad som sker när gränsen är nådd. Har varit där och vill inte dit på nytt. Det jag har lärt mig, är väl kanske ändå att jag ser signalerna mycket tydligare nu...tror jag. Vet att jag inte är någon övermänniska, kan inte allt hela tiden. Och det är viktigt att inte bara bita ihop. Visst låter jag så väldigt insiktsfull ut just nu, men hur är det på måndag, fortsätter jag då bara, tänker att det ordnar sig säkert, finns ju de som har det värre än mig, kan säkert klara lite till, ska inte klaga.....(där kom sucken igen). Så vi får se.

Arbete är bra så länge man inte glömmer att leva. (Afrikanskt ordspråk)

Lägger till den här melodin på nytt, den försvann från ett av mina tidigare innlägg.










Ingen kommentarer: