søndag 21. september 2008

Motsättningar

Under min tur idag hörde jag på radio (som vanligt) och bland annat var det en spaning om alla dessa profiler som skapas, alla ska vi höra in under en profil/grupp. Specielt är detta viktigt för reklamvärlden, för att veta vilken reklam som ska sändas till vem. Betyder det då att vi männiksor är så förutsägbara? Men jag vill inte passa in i en profil, jag vill vara en person full av motsättningar. Har ju alltid beskrivit mig själv som en impulsiv person med ett stort kontrollbehov, och är inte det en motsättning så säg. Så låt oss alla ta vara på de där motsättningarna, och det är väl där i mitten av oss själva som kreativiteten föds och de nya tankarna. Det var nu väldigt vad jag lät filosofisk, men jag är i så fall en filosof som älskar det jordnära och de enkla, samtidigt som jag ibland kan längta efter spänning och äventyr - så ja tack, bägge delar, precis som Nalle Puh sa. ( så vilken reklam är det som ska sändas till mig nu då?)

"Når du får en følelse av sugende tomhet, ikke vær bekymret, det betyr bare at du er sulten." citat från Nalle Puh ( eller på norsk Ole Brumm)

Men är nu inte det här inlägget, en motsättning till innlägget om de två olika testerna, som definitivt placerade mig en grupp. Så då blev det ju riktigt då, det är lite av båda delarna, både hit och dit, lite upp och lite ned. Så det betyder väl att jag är en motsatt person.

Ingen kommentarer: