lørdag 13. september 2008

Tankar

Idag har det surrat många tankar i mitt huvud, men tror att jag har landat. Det finns ett uttryck som heter "fullstendig herredømme har du bare over en eneste ting: Dine tanker" Men jag måste säga att idag tog det lite tid, att ta kontrollen över de. Jag kan alltid välja hur jag vill hantera en situation, eller vad jag vill se efter. Så till oss alla, tro på dig själv. Se det du gör, men gör inte allt bara för att andra ska se det. Tror kanske aldrig att jag blir någon stor filosof, men jag tror att det är viktigt att vi går några runder med oss själv i bland. Tänk igenom ting, pröva att förstå vad det är som får dig till att reagera som du gör. Tillbaka till sången - "du vet väl om att du är värdefull, att du är viktig här och nu, att du är älskad för din egen skull, för ingen annan är som du."

Pröva aldrig att vara någon annan,
du ska vara just du.
För det är du bäst på,
och det är faktiskt din viktigaste uppgift.
Var sann mot dig själv.

Ingen kommentarer: