lørdag 27. september 2008

Varmt ute

27 september klockan är snart sju på kvällen, och det är nästan 15 grader varmt ute, härligt. Det är skönt att också september kan bjuda på värme, men jag har svårt att förstå/acceptera att oktober väntar precis runt nästa krök. Drömmer om att ta ut någon semesterdag här i höst, men när. Innan den 22 november tror jag att jag ska ha 9 dagar med kurs/uppläring. (ni vet nya dataprogram etc etc) Och den 28 november öppnar vi, så då blir det ännu mer att göra, så när ska jag använda mig av mina 50 timmar som har jag på min flex eller de 8 semesterdagarna jag ännu inte har tagit ut. Några goda förslag?Såg i morse att man kan åka till värmen den 8 desember för strax över 2000;- , drömma går ju. Annars så är det så otroligt vacker ute just nu, lönnträden i all sin prakt. Vill ni höra något absurt! Vi köpte grill häromdagen, planerar för varma sommarkvällar nästa år. Affären skulle nu göra sig av med det sista från sommaren, för till oktober månad skulle julsakerna in. Ibland tror jag att man har glömt två säsonger - det är som om det bara är sommar och vinter. Fast jag menar kanske att hösten och våren är bäst, både hösten och våren innebär förväntan och längtan. Våren med allt som gror/växer och hösten då allt startar på nytt skola/kurser. Så vi måste ta vara på alla årstiderna, och alla ögonblicken.

"Gled deg over de små ting i livet, for en dag kan du komme til å se deg tilbake og bli klar over at det var dem som var de store tingene." fra National Enquirer.

Ingen kommentarer: