lørdag 6. september 2008

Samtal

Tänk så viktiga samtalen är. Den samtalen då du tar dig tid till att lyssna, och inte bara väntar på din tur att säga något. Det är där i tystnaden mellan orden, som jag tror att det skapas tillit. Du känner att den som sitter där bredvid dig, verkligen lyssnar till det du säger. Så låt oss alla ta oss tid till denna samtalen. Kanske du också ibland skulle stanna upp och ha en liten prat med dig själva. Lyssna till ditt hjärta och dina tankar. Stillhet kan vara så viktigt. Jag hittar själv stillheten bäst på mina långa turer, där går jag helt i min ensamhet, samtidig som jag inte känner mig ensam. (det engelska språket gör det så bra när det skiljer på alone och lonely)


Bilden är från en av sommarens långa turer. Gick inte ensam den gången, utan hade med mig både man och föräldrar. Turen var sommarens längsta och blötaste.

Ingen kommentarer: