onsdag 17. juni 2009

Statusrapport

Hemma tidigt idag - hurra! Slutade tidigt för att hinna med ett frisörbesök, mitt hår det växer och växer - och det ska jag väl vara glad för, men kanske min frisör är ännu gladare - tänk att det ska vara så dyrt att bli av med något...

Hemma fick jag en lite utmaning - packa för 4 dagar i en liten ryggsäck. Kräver bra planering - och små små flaskor av schampo etc. Tror jag klarade det! Själva reskläderna blir något varm och skönt, + skinndressen naturligtvis. Bra regnkläder finns också med, vill inte bli våt och kall. Ska jobba några timmar i morgon, och så åker vi kl 13.00. Hoppas verkligen få njuta av vacker natur och inte allt för dåligt väder. Hit ska vi.

Och jag har sagt ja. Så 28 augusti måste jag upp i talarstolen - har en del tankar redan klara. Det gäller att vara enkel och tydlig, men ändå innehållsrik. Kanske jag tänka ut något smart att säga bak på cykeln, har ju gott om tid för tankeverksomhet under resan.

Stor kram till alla goa läsare!

9 kommentarer:

Malys krok sa...

Lykke til på MC-treff! God tur og kjør forsiktig!

Regner med at det ikke blir noe problem for deg å stå på talerstolen. Du får helt sikkert fram det du vil formidle.
Takk for hilsen hos meg. God helg i godvær, håper jeg.
Klem fra Margit.

Rune Lundblad sa...

Glöm inte att ta med dig en anteckningsbok så att du kan skriva ner tankarna som dyker upp där bak på motorcykeln.

Nastasia sa...

Ha en underbar Midsommar Marie!

Kram på Dig!

Marie//Tekla Maräng sa...

Åh vad vackert och vad kul ni ska ha i Geiranger. På den fjorden har jag åkt båt har aldrig sett något så dramatiskt och vackert.
Tack snälla för dina fina och omtänksama ord till Yuna och mig.
Vad kul att du har tackat ja till att hålla ett anförande.
Trevlig midsommar Kram Marie:)

Ps Ha nu med dig en anteckningsbok så att du kan notera stolpar till *talet*

Lallis - liv och leverne sa...

Ha en riktigt fin midsommar, goa du.
:)
Kram Lallis

Sjabbig men chic sa...

Ja, fy vad deet är dyrt att klippa sig tycker jag.
Ha nu en underbar midsommar med blommor i håret!

Kram Lisa

Ninnie sa...

Ha en härlig midsommarhelg! Önskar Ninnie

Vita hjärtan sa...

Jag önskar er en riktigt härlig tur och att ni har tur med vädret! Vi hade fint idag på dan, men kvällen regnade tyvärr bort....vi fick ge oss hemåt från vårt midsommarfirande.

Kram Annemari

Jesscia sa...

Hej Marie!

Kikar in för att säga hej, hoppas så att allt är bra med dig och att ni har haft en mysig midsommarhelg!!

STOR KRAM!
//Jessica