torsdag 17. april 2008

14-16 april

Som jag tidigare har skrivet har jag nyss kommit hem efter 3 givande dagar i Trondheim. Eftersom flyget gick redan klockan 08.00 på morgonen den 14 april, övernattade vi på hotell på Gardemoen natt till måndagen. (någon hade kanske sagt att detta var dålig planering, och varför åkte vi inte upp kvällen före ...??) Hotellet på Gardemoen var helt okej. Allt gick fint, förutom att vi öppnade en dörr som vi inte skulle ha öppnat. (varför då tänker ni säkert...) Efter en god frukost tog vi shuttelbussen till flygplatsen. Flyget gick när det skulle, och väskorna kom fram.

Konferansen började klockan 10.00. Första dagen var hektiskt, massor av program. I pauserna var det lite humoristisk inslag, men på danska. Jag, som svensk, hade stora svårigheter med att förstå allt. På kvällen var det mingel middag. Det betyder att du ska gå och äta plockmat, samtidig som du kommunicerar trevligt med nya människor. Det var också en form av tvångsmingling - någon tog ett bestämt tag i min arm för att leda mig till en ny grupp. Kvällen var lyckad. Träffade en tidigare kollega, som jag inte sett på 7 år och mötte också två svenskar som nu bodde/jobbade i Norge.

Dag nummer 2 var också innehållsrik, och på kvällen var det festmiddag. Också nu var det dansk underhållning, och jag tror att jag måste öva upp min danska. (Är ju egentligen åttondels dansk, min oldemor var danska - men det har inte hjälpt på språkförståelsen)

Sista dagen - nu började huvudet känna att det hade varit mycket in-put. Totalt sätt har jag varit väldig nöjd. På linken som är bifogad kan du se programmet, och se vad som höll mig sysselsatt i 3 dagar.

mm.event123.no/shdir/framtidsverksted/programny.cfm

1 kommentar:

Anders Lundblad sa...

Tog du kort på Bjarne? Jag har en kollega som ser ut precis som honom.