torsdag 24. april 2008

Gamla vanor

Tänk så lätt det är att göra samma sak. Har ikväll gått samma tur som de tre andra kvällarna den här veckan, kanske dags att tänka lite nytt eller i alla fall gå åt motsatt håll. Likadant på bussen, tycker att det är lite pinsamt att jag nästan alltid sätter mig på samma plats. Också på jobbet, ofta på samma plats i vårt möterum, men det är jag väl inte ensam om. Jag menar då naturligtvis att inte alla sitter på samma plats, hade sett konstigt ut, men att alla har sina mer eller mindre bestämda platser. Man önskar ju tro att man är flexibel och nytänkande, men kanske jag inte är det. Tänker förstås inte här bara på platser i bussen eller val av kvällspromenad. Men också på många andra områden - jag har alltid gjort så här/tyckt så här etc etc. Ska bli bättre på att våga något nytt, släppa på kontrollen lite grann. Har tider ett allt för stort kontrollbehov, och det kan ju också göra mig lite stressad. Så lite mindre kontroll, lite mer avslappnad..........Det betyder att jag behöver inte vara med överallt, mycket går helt fint utan mig. (tänka sig)

"Man er ung så lenge man fortsatt kan lære nye vaner og tåle motgang."
av Marie von Ebner-Eschenbach


Musiken på turen i kväll, var i alla fall inte den samma som de andra dagarna.Här kan ni höra en av de äldre ABBA låtarna (musik som jag tyckt om sen jag var 7 år, så nytänkade var det)

Ingen kommentarer: