søndag 13. april 2008

Snart på väg


Har nu packat väskan, och nu bär det iväg till Trondheim. Ska på en konferans/seminar i 3 dagar. Tema "Framtidsverksted for kvalitet i sosiale tjenester". Efter att jag blev färdig med min utbildning i 1993 har jag varit på ett antall konferanser/kurser med blandat innehåll. Ibland har jag väl kommit tillbaka och upplevt att jag inte lärt mig något nytt. Men kanske det också handlar om min egen inställning. För att lära och uppleva, måste du också vara med. Du kan inte bara sitta så där lagom laidback, och tro att det bara kommer av sig själv. Att lära sig, handlar också om aktiv deltagelse. Så nu åker jag iväg på 3 dagars konferans, och jag ska göra allt som jag kan för att detta ska bli bra dagar. Har ju också sådan tur, att jag får med mig trevligt sällskap, min vän och kollega Tone.

Bilden är hämtat från http://www.trondheim.com

Ingen kommentarer: