fredag 31. juli 2009

Hemma igen

Vi har verkligen haft tur, sol nästan hela tiden, och dropparna regn som kommit har varit väldigt väldigt få. För att inte lägga alla pengar på att bo, så har vi haft husvagn. Mycket praktiskt, campingplatsen låg i Sätra, bara några minuter från tunnelbanestationen. Att vi placerade oss där var ingen tillfällighet, jag är född i Bredäng. Men bodde bara där till jag var lite drygt 3 år. Men nu var det extra kul att gå runt omkring i Bredäng och Skärholmen, och tänka på att här kunde jag vuxit upp om inte flytten hade gått till Laxå. Så är ju hela livet, olika vägval som leder dig vidare. Varje val ger dig nya möjligheter, och det viktigaste är att man inte sedan går och ångrar sig för de val man tagit, men i stället ser framåt mot en ny möjlighet som ligger där runt nästa sväng.

Stockholm har visat sig från den sidan som jag älskar. Massor av folk, sol, upplevelser, god mat, och så vackert. Vi har cyklat på Djurgården, tagit båten ut till Fjäderholmarna, sett på de vackra kolonihusen i Tantolunden, varit på Allsång på Skansen, några timmar på Gröna Lund, sett mitt barndomshem i Bredäng, njutit av utsikt från Lyran, ätit god mat, flanerat och observerat....ja listan kan göras lång. Ett besök hos farmor också förstås.

Återkommer med fler bilder, men här ser ni mig vila ut i björnens armar på Skansen. Innan jag blev stående länge länge framför scenen på Solliden.

3 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Å, va mysigt med semester i Stockholm, min Peter bodde ju i Skärholmen, och vi har varit där ett par somrar...och det är verkligen vackert i Stockholm på somrarna! Spännande med allsången, har aldrig varit där...ser fram emot fler semesterbilder :)

KRAMAR från Ann-Sofie

Sjabbig men chic sa...

Jag älskar Stockholm. Vi har bott i Danderyd. men skulle jag flytta dit igen så vet jag inte. Södermalm har jag jobbat på och Södermalm är så mysigt. Där skulle jag lätt kunna bo, speciellt på sommaren förstås och det låter som att ni har haft det riktigt härligt.

Kram Lisa

Vita hjärtan sa...

Låter som ni haft en underbar semester! Sedan syrran bodde där i 5 år älskar jag också Stockholm....

Så himla synd bara att vi missade er när ni passerade här :-( Hade varit så roligt att träffats! Vi tog vår husvagn och åkte några dagar till Sunne med vänner. Lite extra-semester så där. Men vi får försöka planera in något annat tillfälle att ses Marie, längtar!

Ha det fortsatt bra på er semester!
Kraaaaam Annemari