lørdag 18. juli 2009

Så glad

Regn regn, hela natten....och jag är så glad att resan är bokad. Att veta att jag med säkerhet får 7 dagar i strålande sol, med svalkande bad (eller de svalkar kanske inte så mycket), ljumma nätter, varma morgonstunder....Ja här kommer de fantastiska ögonblicken uppradade. Så då gör det inget att det regnar idag...jo förresen lite gör det... Men ska inte låta regnet stoppa mig, det finns mycket att göra ändå...utflykter och se nya saker..men först en kopp kaffe, det är ju fortfarande tidigt tidigt tidigt, men är man morgonpigg så är man. (Bilden: Marie skriver och ordnar, djup koncentration)

3 kommentarer:

Våglyckan sa...

Åh, mäkta avundsjuk... Ni gör helt rätt som åker bort och letar upp solen var ni än ska åka. Igår var första dagen med lite sol och lite bad på semestern men idag är det ju mulet igen ;-(... Kanske det spricker upp men det var i och för sig lovat regn inatt... Ja, ja man kan ju inte styra över det så då är det bara att gilla läget :-). Vad fin du blev i håret. Supersnygg frisyr. Må så gott!
kram från mig
/maria

Marianne Gullhage sa...

Ibland är jag inne på din blogg som verkligen lyfter fram ljuset i tillvaron. "Räkna de lyckliga stunderna blott och låt dom i hjärtat va´kvar....." kan jag i samband härmed nynna på......
Trevlig semesterresa. Du påminner mycket om din mor så här i profil. Med kära hälsningar till er alla från Marianne och Dan

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilken fin utflykt till Sofiero, det är ett ställe jag gärna skulle vilja besöka och ha en picnic där. Så fina bilder.
När åker du till Grekland?
Kram Marie:)