søndag 27. september 2009

Att njuta av stunden

Har haft några dagar på hytta, och med oss var min bror och mina två söta brorsbarn. Barn gör att man verkligen måste leva här och nu. Upptäcka dagen, inte gårdagen eller morgondagen, men just idag. Att ta fram barnasinnet i sig själv - att leka lite. Våga släppa på måsten, och inte vara så mycket vuxen. Leka kurragömma ute, och upptäcka att det är roligt att ligga bak en buske och inte bli hittad. Att bygga hus av kottar och pinnar. Att känna blåsten högt uppe på berget. Att leva.

9 kommentarer:

Gunilla sa...

Vilket härligt liv. Frisk luft och barnasinnet kvar. Att kunna leka är ju att få utlopp för fantasin.. Jag är dagbarnvårdare och har lov att leka varje dag.

Ha det gott

Gunilla

Babsan sa...

Vad vacker du är där du kikar fram!

Verkligen ♥

Hemmafruns hörna sa...

Hmm. Ja, det behöver man bli påmind om - också när man lever med barn hela tiden. Härligt med så mycket frisk luft! God start på veckan!

Skaparglädje sa...

Så sant som det är sagt...alla har vi väl barnasinnet kvar, bra att ta fram det ibland
Anne-Lie Wahlqvist

Malys krok sa...

Ja det er godt å leke lit av og til. Være ute i vind og blost! Jeg må ofte ned på kne for å leke med min lille Emma, også det er deilig. Mange turer ut og. Ønsker deg en fin ny og ubrukt uke.
-Margit-

Marie//Tekla Maräng sa...

Visst är livet härligt när man låter sitt barnasinne vara med och bestämma dagen eller rättare sagt stunden.
Låter som att ni har haft toppen i hyttan.
Kramar Marie:)

Rune Lundblad sa...

Jag hade gärna varitmed och byggt de där kojorna och lekt kurragömma. Sånt är roligt.

Sjabbig men chic sa...

Tänk att jag tycker kurragömma är jättekul. Och spännande. Föreslog mina arbetskamrater att vi skulle leka det när vi träffades i tisdagskväll men då tittade de bara konstigt på mig så där verkade deras gräns gå. Synd tycker jag, de vet inte vad de missar.;)

Kram Lisa

Ann-Sofie sa...

Vilken härlig tur, och jättefina bilder! Det är så skönt att komma ut och vara ett med naturen! Härligt också att kunna leka så med barnen...!
Ha en skön vecka!
KRAMAR från Ann-Sofie