tirsdag 29. september 2009

Tisdagslycka

Efter gårdagens ilska, som nu lagt sig lite, men jag känner att det "murrar" lite fortfarande...så känner jag att stort behov av att fokusera på glädjeämnena - Otroligt vackert ute, människor som verkligen bryr sig om, spontan middag hos en kär vän, en spännande bok som väntar på mig, söt sms från min man.....ja ni, jag behövde inte leta länge. Det gällde bara att vända min blick åt ett annat håll, se lite utanför ramarna, se bakom det som verkar lite grått...tror nog att du också kommer att hitta en liten guldklimp när du ser efter...och jag menar att det är mer än guld som glimmar. Ha en glimrande kväll!

Underbart funderande
Här och nu
Längtan
Som en förväntan
Men just nu
Närvaro
I dig själv
Glöm aldrig
Lev och upplev
Nu Nu nu

4 kommentarer:

Vita hjärtan sa...

Skickar en stooor kram!!! Lite jobbigt här för tillfället.....får inte vara kvar på vårdcentralen efter nyår, p.g.a sparbeting....vet inget än, men det blir väl troligtvis någon annan vårdcentral....

Kram Annemari

Sjabbig men chic sa...

Jaså du tog till humöret i går;)
Skämt å sido. Det är som med sinnena, det bästa är om alla fungerar. Lika är det med känslorna. Det bästa är om alla fungerar alltså. Och ibland är man lite det och ibland är man lite datt och så blir man väldigt mycket datt och efter det så blir man jättemycket ditt igen. Men är liksom hel och en människa och det är finfint det.
Utan att vara labil på något vis då.;)
Stadig, stadig och stadig...
Skönt att du blev arg och jätteskönt att du är glad igen.
Märker du? Nu är jag så där trött igen...

Kram Lisa

Hemmafruns hörna sa...

Ilska måste ut, och du verkar så duktig att sätta ord på det att jag tror du kan handskas med både känslorna och människorna. tack för goda ord. Ska lämna datorn och leva NU!

Babsan sa...

Det är bara bra att få utlopp för sina känslor emellanåt. Tömma!

Så känns det bra efteråt.

En kram till dig ♥