onsdag 2. september 2009

Mitt i veckan

Blir inte alltid som man tänkt sig, för det blir något annat. Jag hade ju stora planer efter jobb idag - det skulle bli Line Dance - men mitt jobb hade andra planer...otroligt vad svårt det ska vara att gå när man ska. Det är liksom alltid något mer...Men nu är jag hemma, och jag ska ju ha semester. Line Dance får det bli en annan gång, och kanske var det lika bra att jag inte kom iväg, eftersom jag upptäckte att jag var upptagen onsdagarna 3 veckor fram i tiden.

Hittade ett boktips hos Tekla Maräng för några dagar sedan, och jag tror att den boken ska köpas på flygplatsen i morgon - "Maskarna på Carmine Street" av Håkan Nesser - tror det kan blir bra läsning på solsängen. Och på tal om nämnda blogg, så hade jag en sådan tur att jag vann en bok hos henne, men den hinner ju inte fram till jag åker - så den har jag kvar. Böcker är som jag tidigare sagt: Aldrig fel.

När jag sedan kommer hem brun och utvilad (och helt frisk - tror inte någon influensa biter på mig, men kanske det finns några mygg som biter..) så kan jag ta nya krafter - både när det gäller jobbet och eventuell dans. Det är så fantastisk att kroppen kan återhämta sig raskt. Men för att hjälpa kroppen lite på traven så kanske jag också ska besöka ett turkiskt hamam - bli ordentlig skrubbad - har prövat det en gång förut, så skönt och väldigt avslappnande.

..alla förberedelser är gjorda inför resan - jag är klar - eller kanske litt rött nagellack på tårna hade varit pricken över i.. Fåfängd är jag, i alla falla ibland. Men hemma blir det myskläder - skönast så. Att sparka av sig skorna efter en lång dag, på med sköna kläder och krypa upp i soffhörnet. Idag har jag gått i höga klackar i hela dagen - röda. Fick höra av en manlig kollega att kvinnor med röda skor de menar allvar - så då vet ni det.

Detta var ett inlägg utan någon direkt mening eller mål - men vad gör väl det??

4 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Bra, med boktips! Röda skor alltså, okej!

Kram Lisa

Ann-Sofie sa...

Låter som att du är taggad för avfärd, ha en jätteskön resa :)
KRAM från Ann-Sofie

Maya sa...

Så då är det bara till att inhandla ett par röda skor då..:) Tack för tipset!
Skönt med en solresa!! Njut och ha det gott! Laddad till 1000 när du är tillbaka..:)

Babsan sa...

Röda skor det är min svärmors favorit! Undrar hur många hon har...

Önskar dig en skön helg nu!