søndag 6. desember 2009

Livets Tivoli

Livet är lite som ett tivoli...du har klivit in genom ingången och har fri tillgång till alla attraktionerna. Till tider känns det som om jag alltid sitter på karusellen...livet går runt i en hög hastighet och jag har inte en chans att se mig omkring. Då känns det mycket bättre att ta sig en tur med berg- och dalbanan. Här är det uppförsbackar, men också ljuvlig höjder och hissnande nedförsbackar då du bara vill skratta...härligt spännande. Någon gång har jag nog satt mig på spöktåget........fort går det, lite rädd är man är...det är mörkt och vad finns där bakom nästa sväng..osäkerhet. Då är det betydligt härligare att kliva in i en korg i Parishjulet...sakta men säkert går hjulet(livet) runt. Jag har tid att njuta av utsikten och trevligt sällskap. Så där ser ni, livet är som ett stort tivoli, ibland vinner jag den stora vinsten vid lotteriståndet, ibland bara en tröstvinst och många gånger får jag gå tomhänt därifrån.
Men aldrig så vill jag sluta chansa, aldrig sluta att leva och uppleva.
För livet, tivolit är precis som en twistpåse...
om inte alla delarna är där så är det inget liv, tivoli eller twistpåse.
Eller som Forest Gump hade sagt:
Life is like a box of chocolate, you never know what you gonna get

Alla bilder är från Wikipedia, förutom den sista som är från zinetravel.no

7 kommentarer:

Fånga dagen sa...

Åh vad jag tycker om ditt sätt att skriva. Det är ju precis så det är som ett tivoli. Stackars de som inte åker berg o dalbana ibland säger jag. Livet varken får eller ska gå åt samma håll hela tiden, det är ju faktiskt av motgångarna man lär sig hur man inte vill att det ska se ut. Ja du är så härligt djup. Kramar Lena

Refleksjon på livsvegen sa...

Veldig godt skreve..
Du har så rett, så rett!

Babsan sa...

Är det London Eye? Var där i somras...

Vita hjärtan sa...

Mycket bra skrivet Marie......funderar på vilken karusell jag befinner mig i för tillfället....någon attraktion som ger skräckblandad förtjusning är det i alla fall....

Kraaaaaam Annemari

Maya sa...

Så sant så sant, så är ju livet.... fast ibland önskar jag att berg och dalbanan inte hade så djupa dalar..:) Ha en bra dag idag!

LisaMatilda sa...

Så klokt du skriver om livets "nöjesfält"!
Kram

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

Bergodalbanan skall åkas & känslor ska kännas ...L.O.V.E