lørdag 22. november 2008

Oj vad tiden går fort

Igår var det julbord, och även om jag aldrig helt kan acceptera den norska julmaten, så var det en fantastisk god ribbe i går. Den bästa på de snart 11 jular jag bott i Norge. Hemma ordnade min man med mølje - och det är något jag tycker om. Så nu finns det så det räcker till många serveringar. Annars börjar jag nu märka att tiden går fort, och nästa söndag är det 1.a advent. Helt plötsligt känns det som om det är så mycket jag inte hinner med. Jag vill baka pepparkakor, och så måste julkappsköpen starta på riktigt. Och så vill jag en tur till Sverige för att handla lite svensk julmat, jag vill ha glöggfest, jag vill besöka alla vänner, jag vill en tur till Oslo, jag vill på julkonsert, jag vill - men får jag tiden till att räcka till? Men idag glädjer jag mig till kvällen, för igår kom den efterlängtade DVDn i posten - Mamma Mia.

Ingen kommentarer: