søndag 2. november 2008

Vad hörde jag idag

Som vanligt under min promenad blev det lite radiolyssning. (visst är det viktigt med traditioner!) Idag handlade det bland annat om choklad, och inte vilken choklad som helst. Nej, det var sådan choklad som du måste använda vita handskar för att ta i. Minns min första chokladupplevelse av det slaget, det var i Bryssel. En vacker affär med massor av choklad. Damen bakom disken, plockade med vita handskbeklädda händer ned de mest ljuvliga små belgiska chokladpraliner i en lite ask. Vilken smakupplevelse, men också vilken upplevelse för ögat. Detta var inte någon vanlig mjölkchoklad inte. Det var en kompromisslöschoklad - skojigt ord.

Se på dessa chokladskor... Vilken härlig kombination.
bild från gayleschocolates

2 kommentarer:

Evatina-beth sa...

Var det chokladskor? Jag såg dem på en blog men tittade tydligen inte tillräckligt noga.
Mamma

Evatina-beth sa...

Visst kommer jag också ihåg chokladen!. Vi satt i bussen och valde noga när vi skulle äta var sin bit.
Mamma