lørdag 15. august 2009

...back home


Så var de varma dagarna slut...men känslan och den lilla brunfärgen sitter i. Lefkas var en underbar ö, men det ska mycket till för att jag ska bli besviken på den grekiska ö-världen. Drömmen om det lilla huset på en av de vackra öarna lever fortfarande i mig... En tanke som jag fick under min sista vistelse...ni vet..här hemma så sorterar vi: plast hit, glas dit, papper där....osv osv. Men på Lefkas, så lämnas allt på samma plats, och jag riktigt längtade efter lite sopsortering...Och alla dessa plastsflaskor med vatten som transporteras, konsumeras och slängs....Rent vatten direkt ur kranen vilken lyx, även om nu vattnet på Lefkas faktisk gick att dricka.


När bilder och jag har hunnit att ordna oss lite mer, så kommer mer från turen. Nu njuter jag av min sista helg, innan det blir jobb igen på måndag. Men vilken semester....mina två favoriter: Grekland och Stockholm...

3 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Har aldrig varit i Grekland! MEN har enorm lust att dra dit! :) Får bli om några år när barna kan gå i alla trappor själva och vi itne behöver vagn längre... :) Ha en skön lördagkväll. Kram

Malys krok sa...

Skjønner at du har hatt en flott ferie og det er bra. Ønsker deg en god morgendag og lykke til på jobb i neste uke. Takk for koselig kommentar. Jeg har vært i hytta hele dagen og har ikke besøkt bloggene før nå på kvelden. Klem fra Margit.

Ann-Sofie sa...

Låter som en underbar semester,ser fram emot bilder :)
Ha nu en jätteskön Söndag, och önskar dig en bra start på jobbet igen!
Kram från Ann-Sofie