mandag 17. august 2009

Tillbaka på jobb

Igår hade jag verkligen kommit in i semsterstämning - jag bakade. Har upptäckt att när jag äntligen har lust och tar mig tid till att baka, ja då är jag ledig. Men när nu den känsla infann sig absolut sista semesterdagen...så blev det bara lite bröd. Idag var det jobb igen, och efter någon timma var allt som vanligt- lite brunare dock.

Men det ser ut som om jag har många många semsterdagar kvar att ta ut...så det är bara att börja planera för lite ny semster. Tycker om att ha något att glädja mig till, även om det då naturligtvis inte får betyda att man glömmer nuet. Vädret var riktigt strålande idag, i alla fall ända fram till klockan 15.30 då det var dags att slutat för dagen. Konstigt!

För att nu verkligen hålla energin på plats, så blev det ett intensivt träningspass efter jobbet. Skönt, nu är man liksom igång. Och nu har jag tillbringat någon timma eller så med att skriva på mitt inlägg till 28 augusti. Men det blir säkert ändrat flera gånger...och hur länge är egentligen 20 minuter. Är det kort eller långt? Har jag för mycket, nej, mer rädd att det är för lite. Hur gör man detta? Alla andra verkar har en sådan tro på mig, medans mitt eget självförtroende sakta men säkert krymper ihop och helst vill dra täcket över huvudet.

Och så lite nostaligi! Jag har en favorit från 1992, som inte hörs så ofta nu förtiden...Absolut inget samband med texten för övrigt...bara lite kul musik.

Ingen kommentarer: