onsdag 27. august 2008

Att känna sig hemma

Under kvällens promenad hörde jag på ett radioprogram som handlade om en speciell flytt, från Stockholms innerstad ut till Tensta. Tensta som är ett av miljonprogrammets stora bostadsområder. Hur det kändes att vara en minioritet. När jag var i Stockholm sist helg, var jag för första gången i Rinkeby (också en del av miljonprogrammet) och då kände jag mig verkligen så utanför. Här var det jag som skilde mig ut, jag som inte pratade som de andra, jag som inte såg ut som de andra. Märklig känsla, men nyttigt. Men vi är ändå lika på insidan, det är samma tankar, känslor, drömmar etc. .Jag kan ju också berätta att jag, under mina 3 första år, bodde i Bredäng. Se bilden (till höger) på mig som liten, står då i fönstret och ser ut från nionde våningen.

Ingen kommentarer: