tirsdag 12. august 2008

Helt härligt

Så skönt det var ute, och luften var så där frisk som den är när sommaren närmare sig slutet och hösten väntar runt hörnet. Hela naturen är full av tecken på den kommande hösten, och det finns inte något sorgset över det hela. I skogen ser du lingon, övermogna hallon, svamp och när du går förbi ett äppelträd så känner du doften av äpplen som ramlat ned på marken. (en doft som du känner igen) På min tur hörde jag på ett inspelat radioprogram - och en replik som satte sig fast var - "det är inte så konstigt att man är ledsen, det är konstigt att man är glad" Är det verkligen så, ligger sorgen närmare än glädjen, nej det vill jag inte tro. Men kanske vi ibland måste jobba lite för glädjen, nej förresten precis tvärtom - jobba inte, låt den bara komma, så känner du snart att glädjen är där. Sträva inte så mycket, bara känn den. Så nu ska jag tillåta mig att njuta av sensommarkvällens glädje.

Ingen kommentarer: