mandag 18. august 2008

Så duktig

Känner mig otroligt effektiv, fick avslutat det jag gjorde på jobbet innan jag gick för dagen. Ibland är det definitivt mindre stressigt att jobba över någon timma eller två bara för att bli färdig, än att se till att sluta i tid, bara för att känna att du har uppgifter som hänger över dig till nästa dag. Särskilt när du vet att nästa dag också är fullbokad. Om någon nu frågade mig om råd, så hade väl jag kanske aldrig gett det rådet, att jobba över, men för mig fungerade det idag. Ska ju ha ledigt på fredag, så jag får ta igen mig då. Ska ju till Stockholm, vilken tur jag har. Flyget går på torsdag, måste se till att skriva ut biljetterna.

Och till något helt annat, idag har det varit första skoldag för många, och här kommer dagens passande melodi. Tänk vad fort tiden går.

Ingen kommentarer: