søndag 17. august 2008

Min fobi

Kanske inte helt sant idag, men om vi går ett antall år tillbaka i tiden så stämmer det. När jag var liten och var ute i skogen, så var det något som fick min kropp och hjärna att reagera, helt klart negativt. Något som fick mig att stanna, att inte vilja gå längre. Vad kan det ha varit? Jo en svamp eller flera. Dessa var rent ut sagt äckliga, slemmiga och helt motbjudande. Historien berättar att det till och med hände att jag krävde att bli buren förbi dem. Tur för mig att detta har lättat lite idag, annars hade jag väl aldrig klarat av mina turer i skog och mark. Men jag måste ärligt erkänna, att jag väldigt ogärna plockar en svamp, och det är inte heller det bästa jag vet att äta. (smörstekta färska kantareller är ett undantag)

Usch!

Ingen kommentarer: