fredag 15. august 2008

Tankar på kvällen

Det ska vara kul att ha skoj. Vilken härlig inställning. Gick på min vanliga kvällstur, den lite längre varianten, och oj vad jag skrattade. För det mesta tyst för mig själv, men också så att det hördes. Vad var det som lockade till skratt, jo nedlastat radioprogram med Lantz i P4. Lyssna, och du kommer att le, både en och två gånger. Så detta var en perfekt avslutning av veckan, och en bra början på helgen. Roligt, skojigt och kul. Så kombinationen av tur i sensommarkvällen, och svenskt humorprogram i öronen, helt perfekt. Pröva själv. Ett tema var: Är det okej att vara naiv? Kanske är det så att om du är naiv, så har du inte blivit så blasé, realistisk etc, att vara naiv, kanske betyder att du har kvar din tro på att det går, optimistisk etc. Så kanske vi kan få vara lite naiva, lyckliga och glada. Lite mer naivitet kanske inte är fel, trots att jag alltid har önskat att beskriva mig själv som en optimistisk realist.

Ingen kommentarer: