fredag 27. juni 2008

På väg

Idag på eftermiddagen tog jag bussen för att komma mig till avslutning för en kollega. Buss är bra att ha, och jag tror att jag genom åren har blivit riktig duktig på det här med tidtabeller och få det hela till att passa. Bussresor kräver en bok, och är den lång så krävs också musik och mat/dryck. Minns när jag skulle från Oslo ned till Helsingborg. Hade precis ätit mat som var ganska salt, och hade snart ett desperat behov av något att dricka. När så bussen äntligen gjorde ett uppehåll i Göteborg, var jag raskt borta i kiosken, tog första bästa vattenflaska, Men usch, det var nog det mest otäcka jag smakt, vattnet var ljummet och med en smak av gurka. (ibland går kreativiteten litt väl långt) Så härefter blir det packat ned dricka i säcken, när jag ska på lite längre turer. Idag var det en kort tur, och på jobbet blev det kaffe och hemlagad cheesecake. Och nu är det fredagskväll, och igår fick vi svensk TV, så jag är glad trallala... (friday = fri dag)

Ingen kommentarer: