mandag 16. juni 2008

Semesterkänsla

Det märks att semestern närmar sig. Redan den här veckan är det två som har tagit ut en veckas semester, och så går en efter en ut i ferie. Jag måste vänta till den 18 juli, men ska ha två dagar i före det. I morgon är det sommaravslutning på mitt ena jobb och på fredag är det sommaravslutning på mitt andra jobb. Det märks också tydligt på mängden e-poster och möten. Efter att den här veckan är färdig, så blir det stilla. Kanske lite bättre tid till att läsa och organisera, är man riktigt effektiv börjar man förbereda augusti och september, innan man packar ned solkrämen och den goda boken. Förutseende! eller jag vet inte, kanske det är bara är en orealistisk tanke/önskan. Men vad ska man så packa ned i väskan. Några bra boktips? Gärna något som inte är "krim" - det har blivit många mord att lösa den senaste tiden. Något hygglig, kanske en reseskildring. För mig är det att sätta sig ned med en bok, riktig avkoppling. Har alltid läst mycket, började redan när jag var 10-11 år, och då gick det åt flera böcker i veckan, och jag är inne i en sådan period nu också. Så alla tips är välkomna. På bilden kan ni säg mig, ung och redan flera böcker. :-)

Ingen kommentarer: