søndag 14. desember 2008

3.e advent

Idag ska vi hämta hem vår julgran. Det finns en gård inte långt härifrån där du kan hugga din egen gran. Det gjorde vi förra året, och den var så fin, inte alls mycket barr på golvet. Hade tänkt att ta in granen redan på fredag 19 december, säkert till min brors stora fortvivlan, men när man inte ska vara hemma själv juldagarna, så vill jag gärna ha glädje av granen några dagar före julafton. Min stolthet i granen, är de julgranskulorna jag gjort själv. De som känner mig förstår hur imponerad jag är av mig själv. (är ju inte känd för att pyssla så väldigt mycket) Bilder kommer senare. Hoppas nu att ni alla andra också får en härlig 3.e advent. Här är det fortfarande mycket snö, men temperaturen är nu nära 0 grader, och det ser inte bra ut. (vill inte att snön ska smälta nu)



















Här är mitt adventsljus, men förstår inte riktigt hur jag ska komma rätt, är ju fortfarande bara på 5 december, trots att det nu är 14 december.

2 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Vad kul att ut och välja gran i skogen...vi har också tänkt ta in gran till helgen, lördag kanske...Ha en skön vecka!
Kram Ann-Sofie

Vita hjärtan sa...

Hej!

Vad mysigt att gå ut och välja sin egen gran. Här var det tvunget att bli en plastgran förra julen :-( Är troligtvis allergisk mot granar o tallar och blev så dålig i mina lungor att läkaren på lungkliniken la in mig efter jul året innan......var alltså bara att bita i det sura äpplet.... Köpte mig dock en riktigt fin gran.....känns bara som att plastgranar är lite föör perfekta....det ska liksom vara lite skavanker på julgranar....

Kram Annemari