mandag 29. desember 2008

Körslaget

Om jag ska heja på någon kör blir det på Nannes, hennes kör är från Hägersten, se klipp. Där har jag nästan bott, eller i alla fall indirekt, några månader innan jag föddes. Förr gången var Laxå med och det är ju min barndomsstad. Det som hände förra gången var ju att Laxå fick ett litet uppsving, det var något kul som hände och Laxå kom på kartan igen. Det var inte längre ett samhälle som kobblades ihop med folk som flyttar och hus som rivs ned. Så viktigt att hitta det som är kul och positivt, och sätta fokus på det. Jag blev i alla fall otroligt glad, för jag har så många goda och härliga minnen från Laxå. Ibland blir de negativa nyheterna en trend, och hur destruktivt är inte det? Så sluta att vara så negativ, se allt det härliga som sker och alla underbara människor som finns där just du bor. Ha lite kul!

Ingen kommentarer: