torsdag 4. desember 2008

4 desember

Blev en hemma dag, och sängen är mitt bästa sällskap. Men ett telefonsamtal till min kära farmor har jag i allafall ringt, hon blir 90 år idag. Det är så synd att avstånden är så stora, men jag hoppas att det blir en tur för mig till henne i början av nästa år. Tänk - 90 år. Vad mycket hon har fått uppleva, från 1918 och fram till idag. Så mitt bästa tips idag, ta er alla tid att samtala med varandra, lär er om historien, som kan vara ett bra sätt att förstå dagen.
Här på bilden kan vi se: Min pappa, min bror, min mamma, jag, min farmor, min farfar och min kusin. Bilden är väl 25-26 år gammal. ( tidsbestämt ut ifrån min t-shirt, som jag vet at jag hade på mig på skolavslutningen i 7. e klass, 1982- men bilden kan ju också vara från sommaren 1983)

1 kommentar:

Rune Lundblad sa...

Det var i Bara juli 1982