søndag 7. desember 2008

Städning

Har nu städat garderober, och så dammat och damsugit. Så känns det skönt efteråt. Ser ned på mina händer, och avundas alla de med vackra händer och naglar. När jag ser på mina, tänker jag på Scarlett O Hara i "Borta med vinden". Ni vet när hon har jobbat ute på åkrarna, och sen besöker Rhett. Hon vill så gärna vara den fina damen, men Rhett ser på hennes händer och ser vad hon har fått arbeta. Så ser mina händer ute, efter allt vatten och så lite småsår på grund av kylan. Men det är väl det inre som räknas.

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Arbetar händer gillar jag, förstår inte hur man kan ha långa naglar...får man nånting gjort då?
Kul att läsa ifatt här, du gör så fina inlägg, jag har jobbat så mycket! Nu är det lugnt igen...Vilka underbara bilder du tagit på snön, önskar innerligt den vill sig häråt också!
Ha en skön söndagskväll!
Kram från Ann-Sofie