søndag 3. mai 2009

En bild av mig

Ett litet konstverk av min far, en ung Marie, 16 år....... man kan ju bara undra vilka tankar och drömmar som fanns...För mig känns det som igår, men efter en liten matematisk övning så har jag kommit fram till att det inte är igår men för 25 år sedan. Ett kvarts sekel - men tänk så mycket som hänt och så mycket jag har varit med om - och för att inte tänka på allt som ligger framför och allt det som sker just nu - precis här i denna stund. Det är det som är att leva.

6 kommentarer:

Vita hjärtan sa...

Är det verkligen 25 år sedan??? Låter ju helt otroligt. Mycket tankar och drömmar.....många delade vi. Minns vår otroliga förmåga att bara titta på varandra och veta vad den andre tänkte.

Skrattgropar fick jag också (kommer mycket väl ihåg när din pappa skulle se om det verkligen stämde, men jag kunde knappt vara allvarlig en enda sekund så han kunde titta ;-) ) dom är borta nu tyvärr, fast jag är fortfarande väldigt glad och skrattar ofta :-) och jag har fått för mig att det är likadant med dig. Men när man har nära till skratt har man också nära till gråt, det hör ihop på något sätt.....vi är känslomänniskor.

Kram Annemari

Lallis - liv och leverne sa...

ja, men så snabbt det går!
Och vilken FIN teckning:)
Kram Lallis

Nastasia sa...

FIN bild!

Visst är det spännande med livet!?

Ha en riktigt BRA vecka nu Marie!

Kram på Dig

Helena sa...

Jättefint porträtt! Tiden går fort, ta vara på den! Kram Helena

Jessica sa...

Livet går verkligen så snabbt!
Trodde inte riktigt på mina morfäräldrar när de i unga år rådde mig att ta väl vara på tiden,eftersom den flyger iväg!
Idag förstår man precis vad de menade :)

Vilken vacker bild på dig!!

KRAM!
//Jessica

Ann-Sofie sa...

Hej Marie, underbart att ha en så fin teckning av sin far...!
Ja du , åren flyger fram, kan inte fatta att min lilla tjeja är 8...
Förstår att du har ett tufft jobb, med mycket känslor och att den ena dagen inte är den andra lik!
Men du har ett stort o gott hjärta, tror du gör ett fantastiskt jobb!!!
Önskar dig en toppen arbetsvecka!!!
KRAMAR från Ann-Sofie