tirsdag 12. mai 2009

Så var det dags igen

Lever ett ganska intensivt liv. Har precis packat upp min väska, och nu ska jag packa den på nytt. En övernattning, och ett seminar på torsdag. Därefter tillbaka hem, lagom till att jag ska få gäster kl 19.00 den kvällen. Men till helgen......så blir det stilla. Även om just nu denna helgen som kommer är den STORA norska helgen - det är 17 maj. Då ska det ses på barntåg, ätas glass, lekas och alla vackra "bunader" ska beundras. Norska damer/flickor (och också en del män) är så duktiga på att använda sina folkdräkter. Det är en fröjd för ögat. En annan fröjd är att färdas i naturen - och just nu möts jag av en av mina favoritdofter - häggen. Helt underbart - i kombination med allt det ljusgröna. Så kanske helgen skulle tillbringas bak på motorcykeln, och en tur rakt ut i den vackra ljusgröna våren.Vill också visa mitt mina två fynd från Antwerpen. En gräddkanna och sockerskål, och en liten förtjusande spetsduk.

6 kommentarer:

Malys krok sa...

Det er virkelig en lysegrønn vår nå, og så vakkert. Flott det fløtesettet du har kjøpt.Men hva er det andre? Kunne ikke finne det ut. !7. mai, ja, det er den store festdagen i Norge. Håper på godvær over det hele. Særlig er det viktig for alle barna som skal pynte seg. Men og for ale andre.Klem til deg fra Margit.

Maya sa...

Spetsduken är helt underbar!! Hoppas helgen blir lugn och skön för dig. Kom ut med motorcykeln och bara njut! KRam

Ninnie sa...

Verkar ha varit en härlig tur til Antwerpen
Så skönt att ha en lugn helg att se fram emot efter en intensiv vecka. Man behöver såna dagar ibland, där man inte har några "måsten" alls utan bara kan koppla av och njuta.

Vita hjärtan sa...

Så söta saker du hittade i Antwerpen! Duken är så gullig. Och jag håller med dig, våren är härlig nu! Passerar under en stor hägg varje dag till och från jobbet och den är såå vacker.....liksom alla dungar med marken täckta av vitsippor....uuuunderbart!

Ha det bra på din lilla tripp! Här blir inget 17-maj-firande, däremot har sonen nedräkning till 18 maj....då fyller han 11 år!

Kram Annemari

Ann-Sofie sa...

Hej Marie och vad kul att fira 17 Maj...! Har sett Anna-Lenas bilder därifrån och det verkar vara sån folkfest, skulle aldrig hända i Sverige ha, ha....ska bli kul med eurovision på lördag, vi hejar på Norge :)

KRAM från Annso

Jessica sa...

Hej Marie!

Ville bara kika in för att säga hej,har varit så dålig på att uppdatera mig de senaste veckorna.
Jag hoppas du mår bra!!

Stor kram!
//Jessica