lørdag 2. mai 2009

Solen försvann

Min soliga dag blev borta för en stund....
kommer väl tillbaka kan jag tänka mig, eller hoppas jag

Helt plötsligt kom det stora mörka moln på himlen, och så öppnade den sig och regnet stod som spön i backen (märkligt uttryck det där) Men innan regnet kom blev det lite jobb i trädgården. Det krattades och krattades.Att kratta ihop allt gammal från förra året känns så skönt. Det ger plats till nya blommor och nytt gräs. Precis så behöver vi också göra ibland, kratta lite inne i oss, för att ge plats till något nytt. Släng ut gamla vissna och dåliga tankar, men passa dig litegrann, så att du inte gör dig av med dina härliga minnen.

Lite bilder från vår trädgård, som fortfarande bara är i vårstadiet. Och det är fortfarande en del som må göras i trädgården - kanske en tur för att köpa blommor i morgon, men ingen stress.

6 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Härliga bilder, tycker jag! Tänk jag behöver inte bara kratta inuti jag behöver göra en riktig krattning utanpå ibland också. Lite, nej, Lisa nu har du allt sunkat till dig, det här får vi ta och göra något åt!

Kram Lisa

Vit som snö sa...

Jaa, vårstädandet är härligt och mitt i allt gammalt ris dyker vackra tulpaner och annat upp!
Kul att du också hittar fynd hos din mamma. Gamla textilier måste man vara rädd om, knappt någon lär sej att brodera så fint idag.
Kram Cilla

Cc sa...

Visst är det så, de bra minnerna skall man spara. Jo du , ang min reda så blev jag jätteglad när jag kom på vad den skulle anv bäst till.

Dans på roser... sa...

Nydelige vårbilder! Takk for at du deler med oss.

Alltid hyggelig med hilsen fra deg i bloggen min =)

Klemmer, Kathrin.

Bibban sa...

Vilken fin blog du har, härliga bilder...kratta bort vinter och rusk, ta fram grrönskan Härligt
Bibban

Helena sa...

Härligt med vårstäd och blommor! Jag slipper kratta, har ju ingen trädgård! Men det vore rätt mysigt och kunna gå ut och vårstäda i trädgården. Jag får hålla till godo med balkongen. Kram Helena