søndag 12. oktober 2008

10 veckor kvar

Redan för någon vecka sedan så såg jag de första tecknen, och tänk nu är det "bara" 10 veckor kvar - hur skall man hinna. Jag hoppas nu att du förstår min ironi, och jag kan inte för mitt liv förstå varför det finns julmarsipan i affären nu i oktober. Ett annat tecken som jag såg idag på min tur - nu gäller det att boka sin gran till jul. Går förbi ett julgransfält på min vanliga tur och idag kunde jag notera att många granar hade fått ett blått band runt sig, tror att det betyder att just den granen är bortlovad till jul. (tvyärr kan du inte se de blå banden på bilden, så du får tror mig på mitt ord) Så känner du nu stressen komma smygande...... Nej jag hoppas verkligen inte det - njut nu av hösten, nyplockade äpplen, tända ljus och av att du fortfarande inte behöver ha mössa på dig. (om du inte naturligtvis gärna vill det, eller om du är ett väldigt litet barn, eller om du har ont i öronen...)

Ingen kommentarer: