onsdag 1. oktober 2008

Att lära

Det har varit datauppläring idag och igår. Vi ska få nytt fagprogram till jobbet. Att lära sig något nytt tar alltid lite tid, och så har man svårt att förstå det nya och vad som var fel med det gamla. Men på dag 2 blev det lite bättre, och jag började se logiken i det hela. Vi har varit cirka 10 personer som haft uppläring samtidigt, och vi har haft väldigt kul, det går ju nästa att se det humoristiska i vad som helst. Kursledaren blev kanske lite trött till slut, för vi är ett otåligt gäng, som ställer frågor hela tiden. Tänk om jag hade varit sådan när jag gick på skolan, var i skolan mycket stilla och försiktig, och ställde absolut inga frågor. Svarade naturligtvis, men tog inga egna initiativ. Så jag har verkligen förändrat mig, nu har jag mängder av frågor som kräver ett svar. Det finns ju så mycket som man funderera på, eller hur? Och som kan diskuteras. Och när jag sökte på frågor på Google.se fick jag 24 600 000 träffar, så visst finns det många frågor här i världen.

Ingen kommentarer: