mandag 13. oktober 2008

En resa

Jag har idag gjort en resa, på olika sätt. Det har på något sätt varit en kontrastresa - passerade en bil i Drammen som transporterade massor av färsk kyckling i bakluckan och så någon timma senare gick jag i Oslo, där skylfönstren lockade med alle rätta designermärken. Det var också en kändisresa - reste från min lilla ganska okända ort in til huvudstaden - och redan efter en promenad på cirka 10 minuter hade jag passerat två så kallade kändisar. Jag har också gjort en resa från ett land till ett annat - bara genom att gå inom genom svenska ambassadens dörr, hade jag på ett nästan omärkligt sätt kommit till Sverige - alla var svenskar och alla pratade svenska.

Men nu är jag hemma igen - och är det inte så, borta bra men hemma bäst. Men det är otroligt vad mycket man kan se och uppleva, bara genom att gå ut genom dörren och bara se sig omkring.

1 kommentar:

Rune Lundblad sa...

Vägen utanför din dörr kan sluta utanför en oas i Sahara. Det var det som Bilbo talade om