mandag 20. oktober 2008

Smarta lagringstips -mottas med tacksamhet

Det är helt otroligt vad många saker man samlar på sig. Till slut blir det bara en röra av alltihop, och man vet inte var man har gjort av sakerna. Jag prövar hela tiden att hitta smarta lösningar, du vet en plats för vykort, ljus, glödlampor, presentpapper, bra-att-ha-saker, saker du inte använder men ändå inte vill kasta, blivande presenter, smycken, etc etc. Men det är alltid som om det finns lite för lite plats. Kanske dessa hade hjälpt mig lite på traven, eller blir det bara som en droppe i havet. Lösningen är förmodligen en liten "loppis" (bilden är från Skeidar.)

3 kommentarer:

Vita hjärtan sa...

Hej Marie!

Du gör så mycket inlägg....jag hinner knappt med ;-) Så roligt att läsa dina inlägg!

Fina saker du fick med dig hem från IKEA, även om matbordet fick vara kvar. Älskar kuddarna du köpt, dom är så fina.

Förvaring är verkligen svårt.....massor med skåp och byråer är det som gäller hos mig, och varför inte en loppis, lättare att sälja än att slänga (och så kan man ju handla lite nytt för pengarna!!!)

Kommer ihåg klänningarna du skrev om......visst var vi fina! Vem var det som gifte sig, det har jag glömt. Annelie o Erik? Tomas o Maria kanske? Kommer du ihåg tröjorna utan rygg.....sexiga vi var ;-) Ute och gick på Laxå, varv på varv.....ibland hade vi kasettbandsspelaren med oss....fniss....usch det låter som medeltiden.....men Mp3 var ju liksom inte uppfunnen då......!

Låter skönt att flyga hem över julen och bara koppla av och ta det lugnt. Vi ska fira julafton hos min syster i Boxholm, blir skönt det också, men på något vis tycker jag ändå mer om när dom kommer till oss och jag får planera och göra i ordning hemma för en riktigt traditionell jul......med mycket levande ljus och tomte på besök......åh, visst börjar man längta!

Ha en bra vecka!
Kram Annemari

Rune Lundblad sa...

Glöm inte att skriva på kartongen vad som är i den.
Tex Tomtar och skägg

Anders Lundblad sa...

Du måste kasta.