tirsdag 21. oktober 2008

Ljus och mörker - alltid dessa kontraster

Nu blir det mörkt så tidigt på kvällen, men om man tänker riktigt positivt, så är det bara två månader till det vänder igen och vi går mot ljusare tider.

Idag har jag hela eftermiddagen suttit framför datorn, på jobbet har vi fått nytt dataprogram och det är mycket som ska kontrolleras. Alla gamla uppgifter skulle överföras till det nya programmet, men det ser ut som om allt gått bra. I morgon får det sin verkliga test. (och hoppas att det inte skapar massor av frustration....hjälp jag får det inte till)

För att ta vara på dagen, bestämmer jag mig nu för att gå ut. Som så många gånger förr, en promenad för att berika sig själv och sina tankar. De sista dagarna tycker jag att jag varit lite bitter, och det känns inte bra. Hittar felen, istället för möjligheterna, men nu måste det bli en ändring. Mina kära vän, kom med ett visdomsord till mig idag - "Marie, vila lite nu..." (och det kan ju bli en utmaning - men jag ska ta den)

Ingen kommentarer: