søndag 8. november 2009

Min Far

I dag är fars dag.
En dag då alla pappor ska uppmärksammas
Några är gamla och några unga
Några har vi med oss, och andra är inte här längre
Några när och några långt borta
Ett besök och en kaffekopp till de som är nära
Ett kort eller ett telefonsamtal till de som är långt borta
Men vad det än är, så är tanken där.

När jag var liten beskrev jag min pappa så här:
Han är stor, stark, stilig och modig.
(hade kanske fått lite hjälp av en viss person)
Men ännu idag är det så sant.
Stor i vuxen ålder betyder mer än längd,
men att kunna tänka stort
Stark, inte bara fysisk, men mentalt,
att våga stå för det han tänker.
Stilig, naturligtvis är han det,
morgongymnastik varje dag.
Modig, att vara sig själv och att säga ifrån.

Så idag en stor kram till min pappa.
Det bästa av allt är att han älskar min mamma

3 kommentarer:

Rune Lundblad sa...

Tack Marie. Jag älskar dig!
pappa.
Snygg byrå. Kul att du har den kvar.

Evatina-beth sa...

Marie, du skriver så fint och jag håller med om allt du säger om din pappa. Kram från mamma

Tro hopp och vitt sa...

Du skriver så vackra saker så att det tåras i ögonen.



Kramisar från Jenny